Íme, az év vicce: egymás ellen hirdetik a Black Friday és a Ne Vásárolj Semmit! napokat. Kíváncsiak vagyunk, hogy mi fog ebből kisülni.
Sokszor halljuk, hogy hazánkban nehezen lehet megélni a fizetésekből, már aki rendelkezik azzal. Ennek ellenére karácsony előtt hihetetlen módon felpörögnek az üzletek és a webáruházak, sokan egész vagyonokat képesek elkölteni ezeken a helyeken. Az őrült vásárlási szezon már idén is az ajtónkon kopogtat, ráadásul most egész viccesen indul: egyszerre győzködnek minket arról, hogy vásároljunk, illetve arról, hogy egy forintot se költsünk.
Ne vásárolj!
A Ne Vásárolj Semmit! Nap megtartását 1992-ben kezdeményezte egy kanadai reklámszakember. Az akció lényege az, hogy évente egyszer felhívják a figyelmet a felesleges túlfogyasztásra és a reklámnak a mindennapi életünkre gyakorolt hatására. Ezt a napot Magyarországon november utolsó péntekéntartják, aminek egyik leglelkesebb hazai hirdetője a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
De, de! Vásárolj csak!
A Black Friday (magyarul fekete péntek) nevű akciót az Egyesült Államokban indították útjára és mindig a hálaadást követő pénteken tartják. Azaz ma. A Black Friday a karácsonyi bevásárlási szezon startvonalának számít, ilyenkor hatalmas akciókkal, árengedményekkel csábítják a fogyasztói társadalmunk résztvevőit. Magyarországon tavaly tartották meg először.
Bízunk benne, hogy a nap végén végül mindenki elégedetten fog hátradőlni a karosszékében. Ki-ki a megvásárolt terméknek örülve, vagy annak, hogy sikerült ellenállnia a csapból is folyó reklámoknak.