Főképp föld alatt halad majd az a gyorsvasút, aminek megépítéséről a héten döntött a kormány. A beruházásnak köszönhetően Monorról is gyorsabban el lehet majd érni a fővárost. Üllő és Vecsés viszont marad a jelenlegi vonalon.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar vasúti összekötéséről döntött a kormány - jelentette be csütörtökön Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter. Ez azt jelenti, hogy a régi ceglédi vonallal párhuzamosan új vasutat építenek, ami Kőbánya-Kispest vasútállomástól egészen Monorig húzódik majd mintegy 29 kilométeres hosszban. A vonal jelentős része föld alatt haladna a környezet adottságai miatt. A beruházás kb. 100 milliárd forintba kerül majd, a szakaszon a vonatok 20 percenként járnának és 18-20 perc alatt lehetne a reptérről Budapest belvárosába érni.
Üllő és Vecsés kimarad, de
Az új gyorsvasút nem érinti majd Üllőt és Vecsést, ugyanis a régi vasútvonalnak is meg kell maradnia, így a két említett település utasai ezt a szakaszt tudják majd továbbra is használni. Elsőre ez talán hátránynak tűnik, azonban Üllő és Vecsés mindebből azt profitálhatja, hogy jelentős mértékben csökkenhet az utasok száma, így kisebb lesz a városok zajterhelése és kényelmesebbé válik a vasúti közlekedés.
Vannak pesszimisták is
Vannak, akik a bejelentést egyelőre kétkedve fogadják. Köztük van a 444 hírportál is, ami közzétette a Magyar Nemzet 15 évvel ezelőtti cikkét. A 2001-ben megjelent tudósításban az olvasható, hogy elvileg már akkor is, az első Orbán-kormány idején véglegesítés előtt állt egy Nyugati pályaudvar és a repülőtér közé tervezett gyorsvasút. A tervek szerint 2003 végére készült volna el a pálya, ám a Medgyessy-kormány idején végül mégsem lett belőle semmi. Reméljük, hogy ezúttal nem kell 2030-ig várni.
(Fotó: 444, IHO)