Elkészült a budapesti reptéri vasút megvalósíthatósági tanulmánya, néhány év múlva Monorról is közvetlenül elérhető lesz a repülőtér. Pénz még nincs rá.
Egy új, kétvágányú, Kőbánya-Kispest és Monor között megépülő, 22 kilométeres, az országos vasúthálózatba illeszkedő villamosított pályával kapcsolnák be a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret a kötött pályás közlekedésbe. Minderről a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatta a Világgazdaságot. A gazdasági napilap szerint a reptér növekvő forgalma miatt vált sürgőssé ez a fejlesztés, ráadásul a 2024-es budapesti olimpiai pályázat közlekedésfejlesztési projektjei között is szerepel. A beruházás több tízmilliárd forintba kerülhet majd, amit uniós forrásokból fedeznének.
Korábban több terv is napvilágot látott arra vonatkozóan, hogy miként lehetne a nemzetközi légi forgalmat a főváros közlekedési hálózatába kapcsolni. Volt, aki szerint az M3-as metrót kellene meghosszabbítani a repülőtérig, s volt olyan felvetés is, ami egy gyorsvasút létrehozását javasolta a belvárosi pályaudvaroktól Ferihegy vasútállomásig. Úgy tűnik egyik sem nyert és inkább a repülőtér területére vezetnek be két új sínpárt. A minisztérium tájékoztatása szerint a kőbánya-kispesti állomáson lehet majd felszállni a vonatra, ami bekanyarodik a repülőtérre, majd Monorig folytatja az útját.
A munka kezdésének konkrét időpontja még nem ismert, de várhatóan egy 2017 utáni időpontnak van realitása.